Prietene

joi, 5 august 2010

Ipocrizia legislativă

Pe prima pagină ar vrea să fie mereu şi mereu. Nu contează ipostaza, nu contează că a lovit un copil, că a înjurat pe vreo femeie, că a băut şi s-a urcat la volan! A instaurat un adevărat cult al conducătorului în România, conducător care deşi se apropie de o nouă înlăturare temporară din funcţie nu îşi pierde zâmbetul multicolor şi uneori cu adevărat dispreţuitor. Felicitări nouă, votaşilor, pentru că noi am realizat toate primplanurile cu aceste atât de controversate personaje care mai nou lucrează ardent la reformarea legislativă a statului român.
Modificările legislative, la ordinea zilei, la care se adaugă greşelile grave făcute de cabinetul primministrian fac din personajele aflate la conducere nişte actori de mâna a doua, actori pe care nu îi interesează huiduielile din sală sau ouăle, roşiile şi alte alimente asemenea aruncate către ei. Sunt interesaţi de prosperitate, din păcate nu prosperitatea milioanelor de oameni pe care ar trebui să îi reprezinte, ci de propria lor prosperitate. Propuneri legislative aruncate pe hârtie de pe o zi pe alta îndeamnă la neîncredere. Propunerile legislative încurcate şi întortocheate nu fac altceva decât să creeze haos şi inconstanţă socială. Pentru ca o lege să fie elaborată, este necesară studierea domeniului prin implicarea directă a experţilor în domeniul respectiv. Niciodată o propunere de lege nu are să fie completă atâta timp cât este realizată de un grup de o singură persoană! Consultarea permanentă cu toate persoanele fizice şi juridice care activează în domeniul respectiv este imperativă, atâta timp cât doar ei sunt cei care pot să cunoască existenţa unor eventuale înţelegeri bisensuale ale vreunui articol sau pot să evite interpretarea eronată a legii. Mai mult decât atât, o lege nu poate fi elaborată într-o după-amiază frumoasă şi însorită de mai! Poate nu e posibil la alţii, dar la noi se pare că este posibil şi acest lucru! Modificări legislative aruncate pe tapet de pe o zi pe alta, norme metodologice lipsă sau inconsistente, greşeli la nivel de aplicabilitate şi posibilitatea interpretării legii sunt rezultanta a ceea ce am precizat mai sus.
Cu toate acestea, cum poţi să eviţi toate situaţiile neplăcute cauzate de erorile genezei legislative atunci când vine cineva cu zece minute înainte de sfârşitul programului de muncă şi îţi cere ca a doua zi dimineaţă să aibă propunerea de modificare legislativă pe birou împreună cu notele de fundamentare aferente. Alooo! Poţi liniştit să îţi depui demisia pentru că eşti conştient de imposibilitatea efectuării corecte a unei asemenea sarcini. Unde are să fie analiza, unde are să fie coroborarea cu restul sistemului legislativ, unde are să fie studiul de impact, studiul socio-economic sau juridic? Ei bine, nu mai e!
Neplăcute legi sunt şi cele nescrise, dar sunt de multe ori mai acceptate, la fel cum e acceptată şi sintagma binecunoscută...”vezi legislaţia în vigoare”! Cu toate acestea, am acceptat să rămânem alături de conducătorii noştri şi să le acordăm credite peste credite în speranţa că până la urmă vor demonstra că există cu un anumit motiv acolo. Probabil că pentru ca acest lucru să se întâmple, ar trebui să cunoască ei în primul rând motivul pentru care sălăşluiesc acolo...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu