Prietene

duminică, 15 august 2010

Boala sec douăşunu


Răcit în toiul verii...ca să vezi! După ce am trecut toată iarna cu zece paractemoale, mă răcesc acum, la 40 de grade celsius în mediul înconjurător! E ciudat, pentru că nu ştii transpiraţiile dacă sunt de la temperatura peste limită a corpului tău sau temperatura peste limită a soarelui arzător de August. Dar uite aşa începem să ne învăţăm corpul, învăţăm să îi dăm cele necesare în vederea evitării îmbolnăvirilor de orie fel.
Şi lumea te priveşte diferit, parcă ai fi un lepros ce nu are ce să caute în societate. Se gândesc la ce e mai rău, la malarii, la fel de fel de microbi transmisibili aeropurtaţi, chiar şi la o eventuală finalitate morbidă. Pentru că aşa suntem noi, moştenitorii atâtor specii de microbi evoluaţi genetic pentru a face faţă transformărilor climatice şi corporale. Gazdele pe care le caută sunt fie pentru incubaţie, fie le folosesc ca şi parc de distracţii. Dacă am putea să punem o taxă pe microbi... mai ales pe efectele lor! Distrugem populaţii întregi de microbi doar pentru a creea altele. Creem altele doar pentru a realiza noi medicamente şi noi metode de combatere. Şi toate acestea cine le suportă? Costul lor unde este? ..... La mine, eu, eu cel care m-am îmbolnăvit acum vara, pentru că un microb aeropurtat a transformat ceva în organismul meu, făcându-l mai slab, mai expus în faţa diferitelor pericole, mai uşor de atacat. Acum mă văd nevoit de a merge în farmacia de la colţ pentru a-mi cumpăra un pumn de medicamente al căror efect se lasă aşteptat. Dar microbul creat de unii pentru ca alţii să se îmbolnăvească în toiul verii, le aduce la primii o căruţă de bani din partea celui de la celălalt capăt.
Suntem moştenitorii unei specii bolnave după cum spuneam mai sus, suntem moştenitorii unei posibile extincţii, suntem moştenitorii unei vieţi precare şi plină de durere. Vezi în jurul tău bătrâni care după o viaţă de muncă nu îşi permit să îşi cumpere un pachet de medicamente sau să facă lucruri pe care cât timp au muncit nu au avut timp să le facă...vezi bătrâni care sunt daţi afară din casele lor pentru că nepoţii şi chiar copii le-au folosit casele ca şi gir pentru un credit care le-a permis achiziţionarea unei maşini (care le-a crescut cu două puncte nivelul în societate)...dar cu ce preţ!!!
Vorba unui prieten, „Suntem proşti, sunem săraci!!!” Să trăieşti Bugnare!

2 comentarii: